ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی / ارتودنسی لینگوال / ردیف کردن دندان / مرتب کردن دندان / بهترین متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

سوالات متداول درباره ایمپلنت های دندانی

یک نوع پایه فلزی خاص از جنس تیتانیوم است که با سلول های بدن کاملا سازگار می باشد و به عنوان جایگزین ثابت و دائمی برای دندان از دست رفته توسط دندانپزشک، برای بیمار استفاده می شود. دندانپزشک ایمپلنت دندان را داخل استخوان فک قرار داده و قسمت تاج و روکش دندان، ساخته شده را بر روی آن قرار می دهد. افرادی که یکک یا چند دندان خود را از دست داده اند و یا حتی کل دندان های خود را از دست داده اند با استفاده از کاشت ایمپلنت می توانند زیبایی لبخند و توانایی جویدن طبیعی خود راا بازیابند. سن کاشت دندان در خانم ها پس از 16 سالگی و در آقایان بعد از 188 سالگی می باشد.

سوالات متداول

- جنس ایمپلنت چیست؟

معمولاً از فلزات مختلف و یا سرامیکهایی با ساختار مشابه استخوان است که با بافتهای بدن سازگاز هستند. در حال حاضر ایمپلنت ها از فلز تایتانیوم ساخته می شوند.

ایمپلنت ها چگونه عمل می کنند؟

از ایمپلنت می توان به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش هایی که جایگزین تاج دندان می شوند استفاده کرد که این روکش ها بطور ثابت توسط سیمانهای دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانیده می شوند. همچنین در مواردی که برای دندانهای مصنوعی فرد گیرکافی در دهان نداشته باشد، می توان از ایمپلنت به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.

- آیا استفاده از ایمپلنت ها برای هر فردی مناسب است؟

پیش از کاربرد این روش درمانی با دندانپزشک خود در این رابطه مشورت نمایید. برای استفاده از این درمان سلامتی کامل بدن و همچنین دارا بودن استخوان فک و لثه های سالم و عدم تحلیل استخوان دندان از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما سابقه بیماری مزمن داشته  باشید و یا مبتلا به براکسیسم (سایش دندانها) و یا امراضی از جمله دیابت و غیره باشید، میزان موفقیت ایمپلنت دندان کاهش می یابد. علاوه بر این افرادی که از سیگار و مشروبات الکلی مصرف می کنند مورد مناسبی برای این عمل به شمار نمی روند.

- روند عمل به چه صورت است؟

جراح دندانپزشک ، ایمپلنت دندان را طی عمل جراحی ویژه در استخوان فک شما قرار می دهد. این جراحی معمولاً در داخل مطب دندانپزشک و با بی حسی موضعی انجام می شود. برای تسکین درد و عوارض پس از ایمپلنت ممکن است نیاز به مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیکها باشد.

- طول مدت جراحی چقدر است؟

این زمان بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. مدت زمان بهبود پس از جراحی نیز به سرعت ترمیم بافتهای فرد بستگی دارد، هرچند با پیشرفت تکنولوژی این مدت زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بطور متوسط زمان ترمیم بافتی و تشکیل استخوان حدود 2-3 ماه است که می توان پس از این مدت مراحل ساخت پروتز (تاج دندان) را آغاز کرد.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

عمل جراحی ای که برای شما انجام شده است ، به منظور تکمیل دندانها و یا ثبات بیشتر پروتز شما می باشد. این اطلاعات به منظور پا سخگوئی به سئوالات شما درباره چگونگی مراقبتهای پس از ایمپلنت ، فراهم آمده است .

لطفا" به دقت این دستورات را مطالعه کرده آنها را به کار ببرید.

پس از رفع بی حسی ، ممکن است قدری احساس ناراحتی و درد کنید . جهت رفع آن ، از مسکن تجویز شده استفاده نمائید .

 حداقل تا سه ساعت پس از ایمپلنت از خوردن، آشامیدن، فعالیت دهانی نظیر تف کردن، مک زدن و شستشوی دهان خودداری کنید.

 حداقل در شب اول از کشیدن سیگار خودداری کنید و تا روز برداشت بخیه استعمال آن را به حداقل ممکن برسانید. زیرا حرارت حاصل از سیگار ، همچنین مواد حاصل از احتراق آن ترمیم رامختل می کند. در صورتی که سیگاری هستید، از این فرصت برای ترک دائمی آن استفاده کنید!

 به منظور جلوگیری از تجمع میکروبها و بوی بد ، با دهان شویه تجویز شده دهان خود را شستشو دهید.

 می توانید با قید احتیاط به فعالیتهای روزمره خود ادامه دهید. به مدت دو روز پس از ایمپلنت از انجام فعالیتهای سنگین نظیر شنا و تنیس خودداری کنید.

 سایر قسمتهای دهان به غیر از ناحیه جراحی شده را طبق روشهائی که یاد گرفته اید، به دقت مسواک کنید. بعد از جراحی ایمپلنت دندان تا چند روز خونریزی از لثه ها بیشتر خواهد شد که به دلیل مراحل اولیه ترمیم بوده و کاملا" طبیعی است و بعد از ترمیم ناحیه، بکلی قطع خواهد شد.

 در صورت اطمینان از وجود خونریزی ( مشاهده لخته) ، قطعه ای گاز یا پنبه استریل را مرطوب کرده و در ناحیه قرار داده و به مدت 30 دقیقه با فشار ملایم ولی ممتد، نگه دارید تا خونریزی قطع شود . لطفا آن را در این مدت بر ندارید و یا کیسه ای را از یخ پر نموده و پس از پیچاندن در پارچه ای ، آن را بطور متناوب و با فواصل 10 دقیقه ای از روی گونه بر روی موضع ایمپلنت بگذارید . در صورت ادامه خونریزی بعد از این مدت ، به مرکز درمانی مراجعه کنید . در صورت عدم دسترسی به مراکز درمانی ، می توان به جای گاز یا پنبه مرطوب از یک عدد چای کیسه ای مرطوب شده با آب ولرم ، در ناحیه استفاده کرد .

 ممکن است تورم در ناحیه ایمپلنت نیز ایجاد گردد که تا روزسوم پس از جراحی ایمپلنت دندان به حداثر مقدار خود میرسد. جهت جلوگیری از ایجاد تورم و نیز کنترل آن تا 36 ساعت پس از جراحی باز هم کیسه یخ وسیله مناسبی است. در صورت ادامه تورم پس از این مدت ،برعکس، گرمای مرطوب به کاهش تورم کمک خواهد نمود. اگر تورم دردناک بوده و یا احساس کنید که مرتبا" بدتر می شود ، با پزشک متخصص خود تماس بگیرید.

 دارو یا داروهای تجویز شده را مطابق دستور مصرف کنید.

 در صورتیکه از پروتز متحرک استفاده می کنید حداقل برای 10 روز از آن نباید استفاده گردد. پس از آن همکار پروتزیست ما آن را برای شما طوری اصلاح می نماید که بر روی ایمپلنت های شما، فشاری وارد نگردد. در طی دوره چند ماهه ترمیم نیز باید تا حد امکان مدت زمان کمتری از آنها استفاده گردیده و در ساعات غیر ضروری، حتما" از دهان خارج گردند.

بخیه ها 10 روز بعد از عمل از دهان خارج خواهند گردید.

 پس از خارج کردن بخیه ها ، وضعیت ترمیم ایمپلنت های شما به صورت ماهانه کنترل خواهند گردید. پس از طی دوره 6-3 ماهه مرحله دوم جراحی به منظور باز نمودن رویه ایمپلنت ها ، انجام خواهد شد که پس از گذشت 2-1 هفته آماده انجام مراحل پروتزی توسط همکار پروتزیست می باشد.

عوارض جراحی

از انجایی که هر پروسه ای خطرات مرتبط با خود را دارد ایمپلنت گذاری هم خطرات خودرش را دارد و مشخص نیست اتفاقی برای شما یا شخص دیگری بیافتد از دندان پزشک خود بپرسید خطراتی که ممکن است شما با ان روبه رو شوید را برایتان توضیح دهد

عوارض جانبی

عوارض جانبی ناخواسته اما موقتی ممکن است بعد از عمل دریافت کنید ممکن است برخی تورم و ناراحتی در اطراف ایمپلنت دندان داشته باشید اگر این چنین است میتوانید از مسکن های با دوز بالاتر مثل پاراستامول یا ایپوبروفن استفاده کنید. همیشه جزوه اطلاعات بیمار را که همراه با دارو های شما می اید را مطالعه کنید و اگر سوالی دارید از داروساز خود بپرسید

عوارض مشکلاتی هستند که در طی یا بعد از عمل رخ میدهند محتمل ترین عارضه هر عمل جراحی خونریزی زیاد و واکنش غیر منتظره به بیهوشی است.عصبی که به صورت شما عصبدهی میکند شاخه هایی برای استخوان فک پایین میفرستد . این عصب همچنین دندان ها لثه ها و لب پایین شما را عصبدهی میکنند. اگر اعصاب با ایمپلنت دندان اسیب ببینند ممکن است احساس سوزن سوزن شدن  یا بیحسی موقت و یا گاهی بیحسی دائمی داشته باشید همچنین ممکن است دردناک باشد اشع xو سی تی اسکن میتواند  به دندانپزشک شما کمک کند که موقعیت اعصاب در استخوان فک شما را ببیند و خطرات را به حداقل برساند

گاهی استخوان فک با ایمپلنت ترکیب نمیشود و ممکن است ایمپلنت دندان شل شود این حالت معمولا دردناک نیست اما ممکن است ایمپلنت نتواند دندان های مصنوعی را حمایت کند در این صورت به کاشت ایمپلنت دیگری نیاز خواهید داشت.دندانپزشک شما از شما میخواهد مرتبا چک کنید تا مطمئن شود ایمپلنت دندان شما هنوز سالم است. از دیگر عوارض آن می توان به آسیب دیدن عصب اشاره کرد. اگرچه این عارضه به ندرت پیش می آید، گاهی دندانپزشک هنگام سوراخ کردن فک ناخواسته به عصب ها آسیب می زند و بیمار ممکن است دچار بی حسی شود. در اکثر این موارد بی حسی بعد از چند ماه رفع می شود و فقط در موارد خیلی کمی این بی حسی دائمی می شود. این بی حسی که بخاطر آسیب اعصاب در فک پایین است، در هنگام کاشت ایمپلنت دندان در فک پایین ممکن است رخ دهد.

هزینه

هزینه کاشت دندان چقدر است، این سوالی است که تنها میتوان با ساخت ایمپلنت ان را مشخص کرد در نتیجه در ابتدای کار پاسخ پیچیده است. برای پاسخ به این سوال شما باید نیاز واقعیتان را ارزیابی کنید و در این صورت قادر به براورد قیمت ایمپلنت واقعی خواهید بود

قیمت ایمپلنت دندان بستگی به عوامل بسیاری از جمله فردی:

کیفیت، مقدار و محل استخوان: در صورتی که عرض استخوان و ارتفاع ان در محلی که ایمپلنت گذاشته موشود کافی باشد به هزینه اضافی نیاز ندارید اما در صورتی که استخوات تحلیل رفته باشد و یا شکل و اندازه استخوان کافی نباشد پیوند استخوان میتواند هزینه ایمپلنت دندان بیشتر خواهد بود.

تعداد دندان هایی که جایگزین میشوند و نوع دندان مصنوعی : تاج  پیچ ثابت و و پل ثابت و متحرک توسط ایمپلنت باقی میمانند پل متحرک کم هزینه تر از نوع ثابت آن است.

نوع ایمپلنت دندان که مناسب خواهد بود: ایمپلنت های استاندارد بین 3 تا 6 میلی متر قطر و 6 تا 14 میلی متر طول دارند نوع  “کوتاه”  ایمپلنت حدود 2 میلی متر قطر دارند و گاهی اوقات می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای حمایت از دندان بسیار کوچک فردی، یا در ترکیب در یک گروه برای حمایت از پروتز متحرک می تواند مورداستفاده قرار بگیرد.

هر روش درمانی کاشت ایمپلنت با یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی شروع می‌شود. در این جلسه مشاوره، متخصصان ما یک برنامه درمانی سفارشی با توجه به شرایطتان برای شما طراحی می‌کنند و به این ترتیب شما می‌توانید از هزینه و قیمت ایمپلنت دندان به طور دقیق دقیق آگاه شوید.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی