ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت - کاشت دندان - ارتودنسی - عمل زیبایی بینی

ایمپلنت / کاشت دندان / ارتودنسی / عمل زیبایی بینی / غرفه / غرفه سازی

ایمپلنت / کاشت دندان / ایمپلنت دندانی / قیمت ایمپلنت / ایمپلنت تهران /کلینیک ایمپلنت / برند ایمپلنت / ارتودنسی / ارتودنسی ثابت / ارتودنسی متحرک / ارتودنسی نامرئی / ارتودنسی دیمون / متخصص ارتودنسی / ارتودنسی لینگوال / ردیف کردن دندان / مرتب کردن دندان / بهترین متخصص ارتودنسی

  • ۰
  • ۰

چه کسانی کاندید ایمپلنت هستند؟

افــرادی کــه به هر علتی دندان ازدســت داده باشــند کاندیــد ایمپلنت هستند. ایمپلنت جهت جایگزینی دندان تا بازسازی همه دندانها را در بر می گیرد. در مورد از دست دادن یک یا چند دندان دیگر نیازی به تراش دندانهای مجاور بعنوان پایه پروتز نیست. ایمپلنت داخل استخوان قرار می گیرد و روکش روی همان ایمپلنت بدون اتکاء به دندانهای مجاور قرار داده می شــود. در مــورد بیمارانی که دندانهای زیادی را از دســت داده باشــند با قرار دادن چند ایمپلنت در فک آنها و اســتفاده از آنها بعنوان پایه می توان پروتز متکی بر ایمپلنت جهت جایگزینی دندانهای از دســت رفتــه قرار داد. در مورد بیماران کاملأ بــی دندان می توان با قرار دادن حداقل دو ایمپلنت در هر فک پروتزی متحرک ولی محکم و بدون لغزش و لقی در اختیار بیمار قرار داد. حتــی در مورد بیماران بی دنــدان که در حال اســتفاده از پروتز متحرک هســتند می توان با قرار دادن دو پایه ایمپلنت در فک آنها همان پروتز را با کمترین هزینه کاملأ محکم و باثبات کرد.

جنــس ایمپلنت هــــای دندانی چیســت و اجزاء تشــکیل دهنده ایمپلنت های دندانی کدامند؟
ایمپلنت های دندانی از جنس فلزات مختلف و حتی ســرامیک ها هســتند ولی اغلب ایمپلنت های دندانی از جنس تیتانیوم هســتند. ایمپلنت های دندانی از دو جزءاصلی تشــکیل شــده اند: فیکسچر و اباتمنت. فیکســچر ایمپلنت داخل اســتخوان قرار دارد و قســمت اباتمنت ایمپلنت روی آن قرار می گیرد و نهایتا روکش چینی با فرم دندان روی آن قرار داده می شود.

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی چقدر است؟
امروزه به طور متوسط موفقیت در کاشت ایمپلنت های دندانی بیش ار 95 در صد است ولی درصد میزان موفقیت در ایمپلنت های دندانی به موارد زیر بستگی دارد:
بیمــار: بیمار باید از ســلامت برخوردار باشــد و به بیماری مزمــن ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مبتلا نباشد. اخیرا دچار مشکل شدید قلبی (جراحی قلب یا انفارکتوس) نشده باشد. دیابت کنترل نشده ورادیوتراپی و بیماری لثه و دهان نداشــته باشد. همچنین استعمال ســیگار و مشــروبات الکلی از عوامل محدودکننده عمل ایمپلنت هستند.
دندانپزشک: دندانپزشکی که ایمپلنت را انجام می دهد باید دوره های لازم ایمپلنــت را دیده باشــد و مهارت و تجربه کافــی در انجام ایمپلنت داشــته باشد، همچنین تمام شرایط بیمار از نظر سلامت بدن و فاکتوهای مهم داخل دهانی را ارزیابی کند و با رعایت اصول کنترل عفونت مبادرت به انجام جراحی ایمپلنت نماید.
ایمپلنت: فاکتور مهم دیگر در مــورد میزان موفقیت ایمپلنت مخصوصا در دراز مدت، خود ایمپلنت اســت. امروزه شرکت های سازنده ایمپلنت بسیار زیاد و متنوعند. قیمت های ایمپلنت بسیار متنوع است و هر کدام از  کمپانــی های ســازنده روی نکاتی تاکید دارند که در ســاخت ایمپلنت از آن بهــره جســته اند. دندانپزشــک با توجه به بودجه بیمار و مســائل تکنیکــی و مزیت های ایمپلنت در محــدوده قیمت مورد نظر، مبادرت به انتخاب یک سیستم می کند . در کل ایمپلنتی مناســب اســت که میزان جوش خوردن آن به فک، بالا باشــد و میزان تحلیل استخوان اطراف آن در طول زمان کمتر باشد.

مراقبــت های بعــدی: بیمار نقش بســیار مهمی در طول عمــر ایمپلنت و موفقیت دراز مدت آن دارد. عدم اســتعمال دخانیات و مشــروبات الکلی و رعایت بهداشت دهان و دندانها و لثه، مراجعات منظم به دندانپزشک و  اطمینان از سلامت لثه و عدم وجود جرم دندانی و پوسیدگی در دندانهای دیگر همه و همه موفقیت دراز مدت ایمپلنت را افزایش می دهد.

کاشت ایمپلنت های دندانی به چه صورت است؟
کاشت ایمپلنت در مطب دندانپزشکی و با بی حسی موضعی (نظیر معالجات متداول دندانها) و توســط جراح دندانپزشک ورزیده انجام می گیرد. برای کاهش احتمال درد و عفونت ممکن اســت دندانپزشــک داروهائی تجویز کند که قبل و بعد از عمل کاشت ایمپلنت مورد استفاده قرار گیرند.

طول درمان ایمپلنت چقدر است؟
طول مدت جراحی معمولا از نیم ســاعت تا دو ســاعت می باشد و بسته به تعداد ایمپلنت ها و شــرایط فکی بیمار تغییر می کنــد. در مواردی که علاوه بر کاشــت ایمپلنت نیاز به پیوند اســتخوان و یا تغییر شــرایط کف حفره ســینوس در فک بالا نیاز باشد، زمان کاشــت ایمپلنت بیشتر خواهد بود. پس از کاشــت ایمپلنت تا قرار دادن پروتز روی آن زمانی حدود 6 هفته تا  3 ماه موردنیاز اســت، تا کاملا ایمپلنت ها در شــرایط به دور از تکان و لــرزش به آرامی به اســتخوان فک بیمار جوش بخــورد و ایمپلنت در جای خود کاملا محکم شــود ســپس دندانپزشــک مبادرت به قرار دادن پروتز روی ایمپلنت می کند.
عوارض جراحی ایمپلنت چیست؟
پس از جراحی ایمپلنت بســته به مدت زمان کیفیت اســتخوان و واکنش های بافتی بیمار، مقداری درد و تورم در ناحیه جراحی ایمپلنت قابل پیش بینی است که در صورت لزوم جراح دندانپزشک قبل و بعد از عمل کاشت ایمپلنت با تجویز داروآنرا به حداقل می رساند.
نقش ایمپلنت در حفظ استخوان فک چیست؟
حجم اســتخوان فــک علاوه بر کارآیی آن بعنوان محافظ ریشــه دنــدان در ظاهر افــراد هم تاثیر به ســزائی دارد. ایمپلنت های دندانــی در نقاطی که دندان از دســت رفته اســت می توانند حجم اســتخوان فرد را حفظ کنند و با بهبود ظاهر صورت در بهبود کیفیت زندگی افراد تاثیر به سزائی بگذارند.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی